torsdag 19 februari 2009

Flygplan avyttras

Eftersom det flyttar in större flygetyg måste det skapas utrymme i pannrum och plånbok.
 
Hangar9  27% Extra 260 har flugit 10-15 laddningar (tre kvällar och en IMAC-tävling). Den har en TP 5330 borstlös elmotor, 100A Sentilon reglage och digitala HD servon. Det är ett hiskeligt drag i ekipaget. En riktigt bra första IMAC-modell, eller en andramodell för den som har en stor modell som är jobbigt att ta ut för någon timmes flygning. Kärran duger bra i sportsman och tål mycket vind. Har spöat Henrik Finnström i IMAC. Ackarna räcker 10-15 minuter beroende på hur man gasar.
Pris: 5000 utan ackar, 6000 med två uppsättningar 10s 4100mAh ackar. (ackarna är delade i 2*5s så det är fyra paket till mindre kärror i .40-1.20 storlek)
 
 
 
 
 
 

3 kommentarer:

  1. "Har spöat Henrik Finnström i IMAC"
    Skulle de va nåt meriterande??

    SvaraRadera
  2. Surt sa räven

    Thordmorsa/

    SvaraRadera
  3. Kan tänka mig byta mot en el flygbåt som dock är lite möglig efter att ha legat i Dalälven mycket. Den är lite dåligt ös i men går fort att flyga och hovra med trots att snurran sitter bakfram ibland...

    SvaraRadera