Eftersom det flyttar in större flygetyg måste det skapas utrymme i pannrum och plånbok.
Hangar9 27% Extra 260 har flugit 10-15 laddningar (tre kvällar och en IMAC-tävling). Den har en TP 5330 borstlös elmotor, 100A Sentilon reglage och digitala HD servon. Det är ett hiskeligt drag i ekipaget. En riktigt bra första IMAC-modell, eller en andramodell för den som har en stor modell som är jobbigt att ta ut för någon timmes flygning. Kärran duger bra i sportsman och tål mycket vind. Har spöat Henrik Finnström i IMAC. Ackarna räcker 10-15 minuter beroende på hur man gasar.
Pris: 5000 utan ackar, 6000 med två uppsättningar 10s 4100mAh ackar. (ackarna är delade i 2*5s så det är fyra paket till mindre kärror i .40-1.20 storlek)
"Har spöat Henrik Finnström i IMAC"
SvaraRaderaSkulle de va nåt meriterande??
Surt sa räven
SvaraRaderaThordmorsa/
Kan tänka mig byta mot en el flygbåt som dock är lite möglig efter att ha legat i Dalälven mycket. Den är lite dåligt ös i men går fort att flyga och hovra med trots att snurran sitter bakfram ibland...
SvaraRadera